Δυστυχώς η διαστρέβλωση της πραγματικότητας, όπως και η ανάδειξη ζητημάτων ήσσονος σημασίας, είναι προσφιλής τακτική όσων προσπαθούν να καλύψουν τη φτώχια θέσεων, προτάσεων και αδυνατούν να ασκήσουν ουσιαστική κριτική.
Η δημοτική αρχή του Κορυδαλλού επιμένει στην πολιτική ανοιχτών θυρών χωρίς αποκλεισμούς και είναι ανοιχτή σε θέσεις και προτάσεις που αντιμετωπίζουν τα ζητήματα της πόλης με άξονες το δημόσιο συμφέρον και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
Μεθοδικά και αταλάντευτα εφαρμόζει ένα ευρύ πρόγραμμα έργων και δράσεων, εφαρμόζοντας από την πρώτη στιγμή μια πολιτική συστηματικής περιστολής των δαπανών. Περιστολή που είχε θεαματικά αποτελέσματα με μεγάλες μειώσεις σε νευραλγικούς τομείς όπως τα καύσιμα, τα ανταλλακτικά, την επικοινωνία κλπ. Όλα δε αυτά τα στοιχεία κατατίθενται σε ετήσια βάση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Ενδεικτικά της αντίληψης μας για τη διαχείριση των οικονομικών του Δήμου είναι:
- το γεγονός ότι η συγκεκριμένη δημοτική αρχή δεν πραγματοποίησε ούτε ένα ταξίδι επί τέσσερα χρόνια εκτός αυτού στην Κύπρο στο πλαίσιο των σχέσεών με τον αδελφοποιημένο Δήμο Αγίου Δομετίου
- το ότι δεν έχει εκδώσει ούτε ένα διαφημιστικό φυλλάδιο για το έργο της
- το ότι δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ καμία φιέστα, ενώ αντίθετα μερικές φορές επικρίνεται για την εφαρμογή επικοινωνιακής πολιτικής «χαμηλών τόνων».
Την 1η Ιανουαρίου 2007 η οικονομική κατάσταση και τα χρέη που παραλάβαμε-και σχετικά ενημερώσαμε το Δημοτικό Συμβούλιο- ήταν:
Δάνεια: 7.037.000 €
Οφειλές προς τρίτους (εκτός των χρηματοδοτούμενων δράσεων): 11.225.000 €
Οφειλές με τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις: 2.100.000 €
Οφειλές προς ασφαλιστικά ταμεία: 2.048.000 €
Οφειλές Νομικών Προσώπων προς τρίτους (εκτός μισθοδοσίας) 500.000 €
Οφειλές Δημοτικών Επιχειρήσεων προς τρίτους (εκτός μισθοδοσίας) 2.000.000 €
Οφειλές προς Σχολικές Επιτροπές 500.000 €
Αγορές- δεσμεύσεις οικοπέδων: 700.000 €
ΣΥΝΟΛΟ: 26.110.000 €
Σήμερα, 4 χρόνια μετά, το χρέος του Δήμου παραμένει στα ίδια επίπεδα.
Συγκεκριμένα:
Δάνεια από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων : 15.310.000 €
Οφειλές προς τρίτους: 9.756.368 €
Οφειλές προς ασφαλιστικά ταμεία: 500.000 €
Οφειλές Νομικών Προσώπων, Δημοτικών Επιχειρήσεων προς τρίτους: 730.000 €
ΣΥΝΟΛΟ: 26.296.000 €
Επίσης ρυθμίσαμε την οφειλή προς την ΕΥΔΑΠ με ευνοϊκούς όρους.
Στο διάστημα αυτό όχι μόνο διαχειριστήκαμε με απόλυτο σεβασμό το χρήμα των δημοτών, εξορθολογίζοντας δαπάνες αλλά δημιουργήσαμε νέες υποδομές και δραστηριότητες, μειώνοντας την οικονομική συμμετοχή των δημοτών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία:
- Δεν αυξήσαμε ούτε κατά ένα ευρώ τα δημοτικά τέλη καθ’ όλη την τετραετία σεβόμενοι το έντονο οικονομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των κατοίκων της πόλης. Σε ορισμένες δε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες μειώσαμε τα δημοτικά τέλη, προκαλώντας επιπλέον κέρδος για το εισόδημά τους. Αυτό σημαίνει μια απώλεια εσόδων για τον Δήμο της τάξης των 600.000 € ετησίως, δηλαδή ένα ποσό 2.400.000 € για τα τέσσερα χρόνια της θητείας μας. Ταυτόχρονα, ο Κορυδαλλός έχει εξασφαλίσει ένα θεαματικά υψηλό επίπεδο καθαριότητας, αφού ο Δήμος προχώρησε στην αγορά νέου μηχανολογικού εξοπλισμού (απορριμματοφόρα κ.λ.π) χωρίς να επιβαρύνει επιπλέον τους δημότες.
- Με την εφαρμογή του Π.Δ 164 και τη μετατροπή των συμβάσεων έργου 160 εργαζόμενοι στο Δήμο έγιναν αορίστου χρόνου. Η διαδικασία ξεκίνησε το 2004 και ολοκληρώθηκε το 2007. Αυτό σημαίνει ότι ο Δήμος έχει μία επιπλέον μισθολογική δαπάνη της τάξης των 3.000.000 €ετησίως.
- Οργανώσαμε και παρέχουμε πολλές νέες υπηρεσίες μόνιμου χαρακτήρα (με την οργάνωση και λειτουργία νέου ΕΔΑΠΕ και του Παραρτήματος των Καλλιτεχνικών σχολών του Πνευματικού Κέντρου στο Σχιστό, τη στελέχωση και εφαρμογή ενός ευρύτατου προγράμματος Ανακύκλωσης σε όλη την πόλη, την ίδρυση και λειτουργία του Δημοτικού Κέντρου Επιμόρφωσης με περισσότερες από 1.700 εγγραφές στα δύο πρώτα έτη λειτουργίας του, νέα πολιτιστικές δράσεις κλπ). Όλες αυτές οι δράσεις απαιτούν υποδομές και προσωπικό, που συνεπάγονται και αντίστοιχες δαπάνες.
- Μειώθηκαν τα δίδακτρα στις Σχολές και τα τμήματα του Πνευματικού Κέντρου και τα τροφεία στους Παιδικούς Σταθμούς στηρίζοντας το εισόδημα των δημοτών.
- Βασικές υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και υποστήριξης (Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης, Κέντρα φροντίδας ηλικιωμένων, Βοήθεια στο σπίτι) χρηματοδοτούνται πλέον σχεδόν αποκλειστικά από το δημοτικό ταμείο, αφού η Πολιτεία διέκοψε τη χρηματοδότησή τους. Αυτό σημαίνει επιπλέον ετήσιο κόστος 800.000 €.
- Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε ότι λόγω της οικονομικής κατάστασης και του Δ.Ν.Τ η κρατική επιχορήγηση προς τους Δήμους έχει μειωθεί κατά 40%.
Όσον αφορά στην πιστοληπτική ικανότητα του Δήμου μας, τη δυνατότητά του δηλαδή να συνάπτει δάνεια, επισημαίνουμε ότι ο Δήμος μας βρίσκεται μακριά από το ανώτατο όριο του 20% ( σχέση ετήσιων εσόδων προς ετήσια τοκοχρεωλυτική υποχρέωση ) που τίθεται ως φραγμός για την απόληψη δανείου αφού στην περίπτωση του Δήμου μας το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το 9,5 %. Προς επιβεβαίωση αυτού ακολουθεί η προσφορά του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων με ημερομηνία 22/3/2010 (αρ.πρωτ. 5419) για το δάνειο των 2.800.000 €.
Η οικονομική κατάσταση του Δήμου δεν μπορεί να γίνεται πεδίο παραπληροφόρησης στο βωμό πρόσκαιρων, ατομικών, μικροκομματικών σκοπιμοτήτων. Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι, παρά τη μεγάλη οικονομική στενότητα και την εφαρμογή πολιτικής περικοπών των κρατικών επιχορηγήσεων προς την Αυτοδιοίκηση, η δημοτική αρχή διαχειρίζεται με σοβαρότητα και τα οικονομικά του Δήμου. Λαμβάνοντας υπόψη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, με διαφάνεια και σεβασμό στο δημόσιο χρήμα.
τελικά είμαι πολύ τενεκές και σας είχα παρεξηγήσει
ΑπάντησηΔιαγραφή